marți, 19 martie 2013

Un gand dupa Noaptea Bibliotecilor, acasa


Inca nu s-au decantat gandurile, emotiile, dupa seara petrecuta la Onesti, la invitatia dragului Onestin, la Noaptea Bibliotecilor. A fost o frumoasa nebunie si o aventura sa fiu in fata onestinilor, onestenilor, familiei mele...am venit seara tarziu, am jucat, am imbratisat si am plecat inapoi....am avut emotii mai mari decat oricand, pentru ca am trait si emotiile transmise cu drag de oamenii dragi care ma poarta in gand sau in suflet.
Am vrut sa intorc, asa cum am putut, o parte din cadoul pe care mi l-au facut fiecare din sala, dupa caz: unii pentru ca mi-au dat viata, altii pentru ca m-au indrumat, altii pentru ca m-au calauzit si sfatuit, altii pentru ca ma iubesc neconditionat, altii pentru ca au incredere in mine, iar altii pentru ca au avut rabdare sa ma asculte cu atentie si si-au rupt din timpul vietii pentru a face asta. Unii insa au facut toate acestea la un loc, mai mult sau mai putin metaforic.
 Sunt recunoscatoare mai ales Onestinului pentru acea seara; radacinile sunt la locul lor, deci stiu mandra de unde am plecat. Am vrut sa ma ofer prin acest mic momentel cu dragoste si respect pentru oamenii locului de unde am decolat imediat ce am indraznit sa visez....
           Sunt trista totusi ca acasa nu exista un teatru, o trupa de teatru, ca nu sunt sprijinite de catre oamenii care ar avea aceasta posibilitate, astfel de cautari. Este o parere pe care o impartasesc cu regret: prin lipsa teatrului, onestenii sunt privati de o bucurie, iar copii si tinerii nu au repere si nu stiu sa guste un moment frumos pe scena. Nu poti aprecia o rodie si nu ti se face pofta de ea sa mananci, daca nu ai gustat-o candva inainte, ori majoritatea tinerilor sunt privati de „fructe”si nu se dezvolta armonios din toate punctele de vedere. 
           Si-apoi, gustul pentru calitate se invata in timp, nu cu forta, cand vine cate un camion cu saci de faina...nu prin impunere, ci prin crearea unei traditii....Sper sa ma fi facut inteleasa cu metaforele...daca nu, sunt deschisa si dispusa sa dau jos perdelele si sa strig de la geam exact pe limba fiecaruia ce am de zis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu