miercuri, 15 iulie 2015

Intuiţie feminină

Să ştii că a trecut deja prea multă vreme

De când mă mint parşiv că te-am uitat,

Şi ce-am mai slab şi sugrumat încă se teme

Că veşnic voi rămâne prost şi neschimbat.

Tu ai acelaşi zâmbet larg şi blestemat,

Iar ochii ţi-au rămas mercur sălbatic,

De parc-acum un termometru vechi

Pe chipul tău frumos tocmai s-a spart.

Şuviţele îţi stau la fel, perfect rebele,

Iar totul parcă-ţi şade-n ciuda mea

Şi-ntreaga mea fiinţă în surdină geme,

De dorul tău. Beau şi citesc poeme,

Dar gura mea refuz-a te chema.

Topite gândurile toate îmi putrezesc

În colţul minţii părăsite şi strigă după gura ta,

Ce-a înghiţit insulta infinită a

Adevărului plesnit, nesăbuit,

Aiurea aruncat în vânt sau la şosea.

Şi-aud şi-acum aievea vocea ta,

Iar când adorm îţi caut mâna ce cu lene

Pe braţu-mi stâng, nehotărâtă, se plimba.

N-am loc în viaţa mea de tine

Şi nimeni n-are loc în viaţa mea,

Pentru că eşti de-a-ntregul şi de-a valma-n mine.

Las noaptea geamurile larg deschise

Sperând că în curând vei dispărea,

Iar inima mi-o-nchid şi trag oblonul

Să nu se odihnească nimeni peste ea.

Vorbesc puţin sau chiar deloc

Şi fiecare gest mi-e chinuit,

De nu mai ştie nimeni, niciodată,

De mai sunt viu sau dacă am murit.

Calc greu pe amintiri mai vii decât prezentul

Şi creşte-n mine dorul să ucid

Tot ce mă ţine suspendat

În tine şi-n tot trecutul nostru adormit.

Mă-ntreb întruna ca dementul

De ce-am greşit.

Sau cum de m-am predat.

Tu ştii că mă reneg că te-am rănit,

Şi ştiu că, din păcate, m-ai iertat,

Să poţi uita ce-odată a contat.

De-atunci eu numai om nu mă numesc.

Am plâns în mine când mi-ai spus că pleci,

Dar am tăcut, căci eu pe mine, la ocna grea a neiubirii,

Pe viaţă m-am sortit şi condamnat,

Să te iubesc. Continui să greşesc;

Rămân al tău pe veci,

Cel prost şi vinovat.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu